Email marketing – što je to i kako započeti email kampanju
Email marketing jedan je od najefikasnijih oblika marketinga, koji, kada se pravilno koristi predstavlja najsigurniji način da dođete do vaših potencijalnih korisnika.
Jedna od njegovih prednosti je što možemo promovirati određeni proizvod/uslugu slanjem email poruka ciljanoj grupi korisnika ili samo jednom korisniku.
Uz dobru strategiju možete se približiti vašim korisnicima, razviti i održavati odnos s njima. Kao npr. pojedinim kupcima možete prirediti posebne ponude na njihov rođendan. Korisnici vole kada se o njima brinete, a takvom malom gestom možete zadobiti velike simpatije vaših pretplatnika.
Kako krenuti s kampanjom
1. Prikupljanje kontakata i odabir alata za slanje emaila
Prva i najvažnija stvar koju trebate za email marketing je dozvola za slanje emaila vašim korisnicima. Ako posjedujete email adrese vaših korisnika koje nisu prikupljane zbog newslettera, prvo ćete morati prikupiti nove email adrese. Nakon što ih prikupite, slijedi biranje alata za slanje emaila. Savjetujemo vam da isprobate MailChimp – jednostavan alat kojeg možete s lakoćom svladati čak i ako ste početnik.
2. Unos/import postojećih email kontakata
Unos vršimo ručno, copy/paste ili import metodom preko excel ili neke druge tablice, ovisno o tome što preferirate.
3. Segmentiranje liste kontakata
Segmentiranje je proces u kojem korisnike razdijelimo na manje grupe ovisno o kriteriju naše segmentacije, tako da im možemo slati personalizirane i njima relevantne emailove. Segmentiranjem se postiže veća vjerojatnost za otvaranjem maila i više klikanja unutar samog emaila.
Primjeri segmentiranja pretplatnika:
Novi pretplatnici – npr. Slanje poruke dobrodošlice za svakog novog pretplatnika
Preferencije – npr. Pretplatnici koji žele čuti novosti na blogu ili oni koji žele znati za popuste
Interesi – npr. Pretplatnici koji vole gledati horore od onih koji vole komedije
Lokacija – npr. Obavijestiti vaše pretplatnike koji se nalaze u vašoj okolici o nadolazećem eventu
Po stopi otvaranja mailova – npr. Nagraditi pretplatnike koji su aktivni i otvaraju mail
4. Kalendar slanja emailova
Odredite dane i sate u kojem ćete slati mailove jer ljudi će se naviknuti dobivati vaše mailove u određeno vrijeme. Vrijeme može imati ogroman utjecaj na to hoće li vaši pretplatnici otvarati vaše emailove ili ne, stoga pažljivo razmislite o vremenu u kojem šaljete e-poštu. Najbolji odgovor u koje vrijeme trebate slati mailove dati će vam Google Analytics.
Predlažemo slati emailove ujutro, kada je većina ljudi na svojim uređajima i provjerava svoju poštu. Međutim to najviše ovisi o vašoj ciljanoj publici, stoga pokušajte testirati dane i sate slanja kako biste mogli odrediti najbolje vrijeme slanja.
Nećete odmah moći shvatiti savršeno vrijeme, ali izvodite neke A / B testove kako biste utvrdili koji vremenski okviri vam najbolje odgovaraju.
5. Kreiranje sadržaja prilagođenog korisnicima
Danas, kada smo svi zatrpani raznim emailovima, trebate se istaknuti i privući korisnika da pročita baš vaš email. Sadržaj vašeg emaila prilagodite svome poslovanju, najbitnije je da korisniku pružite određenu vrijednost, kao npr. obavijest o određenom događaju, eBook, popuste, specijalne ponude itd.
Vaš email mora biti jednostavan, lijepo oblikovan, čitljiv:
- naslov neka bude što kraći
- korisniku se obratite imenom
- pišite u kratkim odlomcima – korisnici nemaju vremena čitati nepregledne mailove
- istaknite ono najbitnije (podebljajte, nakosite ili podcrtajte najbitnije riječi)
- odaberite responzivni predložak – mnogo korisnika mail čita preko mobitela
6. Praćenje, analiza i prilagodba
Praćenjem analitike možete vidjeti učinkovitost cijele kampanje ili nekog njenog dijela, te usporediti uspjeh svake kampanje. Pratite metrike poput: koliko ljudi je otvorilo email, koliko ih je kliknulo na linkove, te koliko emailova nije pročitano, vodite se njima i prilagodite vašu kampanju prema rezultatima.
Alati
Za vas smo izdvojili nama najdraža tri alata koji će vam pomoći pri izradi email kampanja.
1. MailChimp – jedan od najpopularnijih alata za izradu email kampanja. Pruža dobre alate za dizajn mailova, analizu kampanja i prikupljanje podataka. Nudi besplatno korištenje sve dok vaša email lista ne prelazi preko 2000 pretplatnika, dok plaćena verzija kreće od 10$ mjesečno.
2. Constant Contact – jedan od najvećih i najbrže rastućih email servisa. Svaki korisnik ima mogućnost praćenja i analiziranja email kampanja, alate za shareanje mailova na društvenim mrežama te prostor za pohranu fotografija i fileova. Nudi 60 dana besplatnog probnog roka, nakon toga njegova cijena kreće od 20$ mjesečno.
3. GetResponse – najjednostavniji je alat za korištenje te je idealan za potpune početnike. Uz pomoć GetResponse lako ćete izraditi responzivne forme za prijavu, landing stranice, A/B testove i pratiti rezultate kampanja. Nudi 30 dana probnog roka, a nakon toga njegova cijena kreće od 15$ mjesečno.
Zaključak
Email marketing nastavlja i dalje davati dobre rezultate, stoga ako još ne šaljete emailove započnite – odmah. Jednostavno prikupite email adrese, odaberite jedan od alata za emailove, a zatim osmislite strategiju i automatizirajte emailove, pratite rezultate i vodite se njima. Pripazite da šaljete određene, ciljane poruke, te poruke koje su personalizirane i optimizirane za više uređaja.
- Za više informacija pročitajte:
What Is Email Marketing?