Predviđanja za putovanja u 2023. godini

Pandemija, nestabilna geopolitička situacija i prisutna gospodarska kriza donijele su određene promjene u svakodnevnom životu ljudi te su izazvale određene promjene u potražnji potencijalnih turista. Turizam kao sektor koji je iznimno osjetljiv na promjene gospodarskih ciklusa i geopolitičkih situacija, suočen je s određenim izazovima i promjenama u turističkim afinitetima u 2023. godini.

Trend u turizmu koji je započeo za vrijeme pandemije te postaje sve aktualniji je odmor u prirodi i prirodnom okruženju. Turisti sve češće traže bijeg od urbanih središta te žele odmor u mirnom okruženju bez buke. Uz takav oblik turizma sve je traženiji održivi – ekološki prihvatljivi smještaj – koji potencijalnim turistima garantira boravak u smještaju koji koristi obnovljive izvore energije i brine o ostalim održivim stavkama. U posljednje vrijeme sve aktualniji trend kod posjetitelja su putovanja na kojima se posvećuju radu na sebi i mentalnom zdravlju uz prakticiranje meditacije, odlaskom u toplice i korištenjem ostalih wellness aktivnosti.

Smještaji u prirodi i prirodnom okruženju će biti pogodni za trend koji podrazumijeva putovanje koje će biti izvan zone komfora posjetitelja. Turisti će takvim putovanjem doživjeti kulturološki šok zbog odmora u destinaciji gdje im nije poznat jezik ni kultura te će tražiti destinaciju koja nije previše popularna i rezervirat odmor u „nepoznatom“. Takvi turisti će najčešće tražiti destinacije s ekstremnim i avanturističkim aktivnostima.

Pandemija je ubrzala proces digitalizacije i većini ljudi je omogućen rad od kuće odnosno rad s bilo kojeg mjesta.  Iz tog razloga, sve više smještaja prilikom ponude naglašava mogućnost povezivanja na Wi-fi, mirno okruženje i ostale nužne stavke za učinkovito obavljanje poslovnih aktivnosti.  S obzirom na to da sve više turista traže za odmor destinaciju gdje će se osjećati kao kod kuće, sve više njih očekuje pet friendly smještaj gdje će moći odsjesti zajedno sa svojim kućnim ljubimcima.

Gospodarska kriza će utjecati na manji budžet turista koji će ga htjeti iskoristiti na najbolji mogući način. U 2023. godini očekuje se da će turisti više gledati first minute ponude ili planirati odmor izvan sezonskog razdoblja,  dok će određeni dio turista pratiti last minute ponude i tek tada rezervirati. Potencijalni turisti koji nisu previše putovali posljednjih godina zbog pandemije će biti spremni izdvojiti više novaca kako bi nadoknadili propušten odmor i stvorili nova iskustva.

Navedeni trendovi će obilježiti turističku sezonu 2023. godine i uvelike utjecati na ponude turističkih smještaja. Kako bi bili u „trendu“, poduzeća u turističkom sektoru bi trebala na vrijeme primijeniti nove potencijalne mogućnosti koje bi njihov smještaj mogao ponuditi posjetiteljima, prepoznati potrebe ciljane skupine i prilagoditi marketinšku strategiju na vrijeme.