Case study Maistra: Redizajnom i optimizacijom Maistra.com weba do povećanja online prihoda od 92%
Maistra d.d. je kompanija koja upravlja s 22 hotela, resorta i kampa na području Rovinja i Vrsara. Ponuda kampova predstavljena je na zasebnoj web stranici, dok je ponuda hotela i resorta bila prezentirana na tri odvojene web stranice:
- službena web stranica Maistra.com
- web stranica hotela Lone
- web stranica hotela Monte Mulini
Tehnologija sve tri stranice bila je zastarjela i nije pratila moderne trendove prikaza na mobilnim uređajima, objedinjene administracije sadržajem i automatskog ispisa cijena iz rezervacijskog sustava.
Proces unaprjeđenja web stranice
Sljedećim poboljšanjima postiglo se povećanje online prihoda te smanjenje prosječnog troška po rezervaciji, uz bitno smanjenje operativnih troškova i radnog vremena potrebnog za administraciju stranice:
- integracija tri stranice u jednu
- redizajn uz korištenje “responsive design” pristupa koji omogućava točan prikaz na svim uređajima (desktop, mobile, tablet)
- prelazak na brži server
- automatizacija procesa unosa cijena
- optimizacija konverzija (UX optimizacija)
Također, korištenjem open-source tehnologije smanjeni su se troškovi održavanja i ograničena izloženost i ovisnost prema ponuđaču usluge, čime se dugoročno osigurala veća fleksibilnost u poslovanju.
Projekt se odvijao u nekoliko faza:
- Priprema koncepta i planiranje
- Izrada grafičkog dizajna i vizualnog identiteta
- Kodiranje dizajna prema “responsive web design” principima
- Programiranje novog “Maistra CMS” sustava prilagođenog individualnim potrebama administracije
- Integracija vanjskih sustava za rezervacije, newsletter i loyalty programe
- Testiranje i daljnja optimizacija nakon objave web stranice
Korištena tehnologija:
- PHP (Yii2 framework)
- HTML5/CSS3 (Bootstrap framework)
- JavaScript (jQuery library)
- Phobs (rezervacijski sustav)
- CrazyEgg (alat za UX analizu)
- Google Analytics (alat za analitiku i praćenje prometa)
Nakon puštanja nove web stranice u rad, optimizacija je nastavljena praćenjem ponašanja korisnika putem CrazyEgg alata za UX analizu i korištenjem Google Analytics alata za praćenje prometa i statističkih pokazatelja web stranice za razdoblje prije i nakon redizajna.
CrazyEgg omogućava da se kontrolira koliko korisnici klikću na pojedine elemente weba (buttone i slično) te se na taj način dobiva jasna slika koji elementi najviše sudjeluju u procesu konverzije, odnosno pretvaranja posjetitelja u rezervaciju – tzv. “looker to booker” putovanje.
Na slici je vidljivo koje dijelove landing page-a hotela Lone korisnici najviše koriste:
Tople boje predstavljaju češće korištena područja, dok hladnije ona koja se rijeđe koriste.
U skladu s analizom i rezultatima, moguće je modificirati izgled landing page-a na način da se naglasak stavi na češće korištena područja koja se korisnicima mogu bolje prezentirati. Time se olakšava korištenje stranice, skraćuje vrijeme potrebno za rezervaciju i povećava opća razina konverzije weba.
Rezultati unaprjeđenja web stranice
Rezultati redizajna i implementacije novih tehnologija postali su vidljivi gotovo u istom trenutku objave weba. Statistički pokazatelji usporedbe online poslovanja godinu dana prije i godinu dana nakon objave weba to potvrđuju. Web stranica je objavljena 01.07.2016. godine a možete ju pogledati na linku Maistra.com.
Usporedili smo rezultate i metrike iz razdoblja od godine dana prije redizajna od 01.07.2015. do 30.06.2016. te godinu dana nakon redizajna od 01.07.2016. do 30.06.2017.
Rezervacije i konverzija:
- Korisnika: +16.95%
- Rezervacija: +39.80%
- Stopa konverzije: +19.27%
- Prihod: +92.80%
Povećanje sljedećih metrika:
Pages / Session – metrika koja nam govori koliko je pojedinačnih stranica prosječno pregledano prilikom jedne posjete
Avg. Session Duration – vrijeme trajanja prosječne posjete
Bounce rate – metrika koja nam govori koliko je korisnika napustilo stranicu bez da je poduzelo ikakvu akciju (cilj je imati što manji postotak)
Povećanje rezervacija i konverzija putem mobilnih uređaja:
Poseban napredak vidljiv je u mobilnom poslovanju, odnosno udjelu korisnika koji su rezervaciju izvršili direktno preko svog mobilnog uređaja, čime se opravdava redizajn temeljen na “responsive web design” principima.
- Korisnika: +37.26%
- Rezervacija: +120.55%
- Stopa konverzije: +65%
- Prihod: +308.53%